Męska bezradność

4218-1950-ico-wu.jpg

Young happy couple in bed

Doszedłeś do wniosku, że twoja aktywność seksualna uległa obniżeniu ostatnimi czasy? Spokojnie. Po pierwsze, kłopot taki tyczy się nie tylko ciebie lecz dużej części męskiego społeczeństwa i naprawdę nie ma się czego wstydzić. Po drugie „wypadek przy pracy” nie oznacza jeszcze impotencji, chociaż radzę, abyś zapalił w swoim umyśle lampkę ostrzegawczą. Po trzecie – da się to naprawić, abyś mógł cieszyć się pełnią życia! tania levitra

Zanotowałeś pierwsze symptomy choroby – co powinieneś zrobić?

Przełam strach i idź do lekarza rodzinnego. To nie jest rzadki problem, który spotkał właśnie ciebie. Problemy ze wzwodem, impotencja, to jedno z częstszych problemów fizycznych i dotyka co drugiego faceta w wieku 40-70 lat. Tak, statystyki nie kłamią, traktuj więc wizytę u specjalisty nie jak zło konieczne, ale jak wizytę w zakładzie mechanicznym w celu naprawy maszyny, którą jest twoje ciało, żebyś mógł szczycić się pełnią jej wydajności. Prócz tego regularnie sprawdzaj ciśnienie tętnicze oraz poziom cholesterolu, aby uniknąć najczęstszej przyczyny impotencji – chorób układu krążenia.

Po co Ci lekarz rodzinny a nie specjalista?

Przede wszystkim lekarz rodzinny oszacuje stopień rozwoju choroby i wskaże stosownego specjalisty – urologa albo seksuologa, który na pewno ci pomoże. Od lekarza pierwszego kontaktu możesz dostać także skierowanie na badania, które pomogą ustalić przyczynę choroby. Kłopoty ze wzwodem są całkowicie odwracalne!
Najczęstsze leczenie odbywa się przeważnie za pomocą leków farmakologicznych, psychoterapii, czasem leczenia chirurgicznego, ale pewnymi zabiegami sam możesz sobie pomóc lub przyśpieszyć terapię. Oto najistotniejsze z nich:

1. Spożywaj zdrowe jedzenie

Unikaj tłustego mięsa zastępując je owocami i warzywami. Spożywaj więcej ryb – tuńczyka, łososia, sardynki (to jednak nie dotyczy smażonych, tłustych ryb, które, spożywane wieczorem, mogą obniżyć libido). Dużo warzyw i owoców to twarda reguła na uniknięcie częstej przyczyny impotencji – chorób układu krwionośnego i nadwagi. Z owoców bardzo pożyteczne będą dla ciebie poziomki, truskawki, maliny, jeżyny i jagody. Z warzyw – oprócz zieleniny powinno się zjadać czosnek i cebulę (dobre przeciw miażdżycy) i paprykę, pomidory, kukurydzę, selery i por.

Warto zadać pytanie dietetykowi o adekwatną dietę, ułożoną specjalnie pod grupę krwi. Miej na uwadze, że dieta nie jest restrykcyjnym „niespożywaniem smacznych potraw”, ale uzupełnieniem dziennego menu w posiłki wartościowe oraz zredukowaniem tych najmniej pożytecznych. Rozważ wprowadzenie do swojego jadłospisu dań z kuchni śródziemnomorskiej, szczególnie zaś owoców morza.

2. Zainteresuj się afrodyzjakami

Istnieje grupa produktów, które w jakimś stopniu zmotywują twój organizm do „działania”. Ogólnie uważa się (w praktyce – jest to udowodnione), że lampka czerwonego wina przed stosunkiem podnosi aktywność w łóżku. Unikaj jednak alkoholu wysokoprocentowego, który zadziała w drugą stronę. Przyprawiając potrawy, używaj więcej imbiru, który wpływa na lepsze krążenie krwi oraz goździków, które poprawiają humor. Z owoców morza chwalone są ostrygi, homary, krewetki, i ośmiornice.

3. Zerwij z paleniem

Palenie papierosów (również to bierne) oddziałuje niekorzystnie na twoje ciało oraz libido. Amerykański stereotyp ubiegłych lat, w którym to kochankowie po udanym zbliżeniu spalali papierosa, to głupi pomysł. Papierosy nie dość, że znacząco obniżają twoją sprawność seksualną oraz powodują inne, równie groźne komplikacje, z nowotworem płuc na czele – to jeszcze sprawiają, że będziesz nasiąknięty ich wstrętnym zapachem. Uwierz mi, wiem co mówię – jestem człowiekiem niepalącym i kogoś, kto pali, czuję dużej odległości. Najbardziej uciążliwy zapach utrzymuje się we włosach, potem na ubraniu, o oddechu nie mówiąc. Jeżeli twoja partnerka nie pali, a ty owszem, to może być przyczyną dodatkowych kłótni i żenujących sytuacji między wami, również w łózku. Rzecz jasna jako palący raczej nie pachniesz przyjemnie.

4. Bądź aktywny fizycznie

Aktywność seksualna jest mocno powiązana z dobrą kondycją i wydolnością układu sercowo – naczyniowego. Toteż tak ważne jest, abyś prócz dobrego odżywiania czynnie uprawiał sport. Aktywnie? To znaczy codzienne ćwiczenia ruchowe, co najmniej 30 min – bieganie albo zajęcia na siłowni i regularne 1-2 razy w tygodniu uprawianie sportu, np.: tenisa. W tym miejscu sporo zależy od twoich możliwości czasowych, które, jak mniemam, nie są zbyt duże. Potwierdzisz jednak to, iż im mniej czasu, tym skuteczniejsza organizacja (oczywiście do pewnych granic)? Na pewno, jeżeli będziesz pragnął regularnie uprawiać sport, znajdziesz na to czas.

5. Regularnie staraj się uprawiać seks

Aby nie dopuścić do „męskiego problemu” systematycznie uprawiaj seks. Wyślij na urlop rutynę a przemyć do twojego związku więcej świeżości. To najskuteczniejsza droga do przywrócenia harmonii hormonalnej. Jeśli twój związek przeżywa problemy (nawet w przypadku, kiedy powodem jest ta „trzecia”) postaraj się je rozwiązać, gdyż to także pośrednio oddziałuje na twoją zdolność seksualną.
wiecej tutaj : viagra bez recepty


Comments are Closed